Monday, February 7, 2011

Petua hilangkan bau ketiak


hahaha ape kes pulak kan~~

actually, semalam aku tgk drama Dollah Hapak... kahkahkah tu pasal aku buat dis entry ok.. Aku ada pengalaman dgn org yg berbau nih. Masa tu, aku tgh keje, the
n customer tu, mak aih bau dieeeeeeeeeee....... Mmg xbolah nak nafas. Pekerja len pun, blah bila that customer dtg. Sian org2 cmni. So aku tegerak pulak mau kongsi sket petua utk org yg ada masalah camni.

Petua Luaran 1:

  • pas korang da buat air teh tu, jgn buang hampas die. Korang amek hampas teh tu then letak garam sket. Then, bila masa nk mandi tu, gosokla hampas teh tu kt ketiak korang. Buatla sampai dapat hasil yg memuaskan.

Petua Luaran 2:

  • Amek beberapa helai daun sireh. Tumbuk daun sireh tu dgn campur air tawas sket. Sebelum mandi, korang tenyeh baik punya (slow2 je) kat ketiak korang. Biarkan beberapa ketika sebelum korang nak mandi.

Korang tak mau petua luaran, sebab korang pentingkan dalaman. Okey, takde masalah kalau nak cegah masalah bau ni dari dalam.

Petua Dalaman 1:

  • Amek 5 helai daun sireh dan 5 helai bunga kenanga. Basuh bersih dulu pastu rebus dengan segelas air. Bila air rebusan tu da tinggal separuh, korang tapis dan minum air. Buat 3 minggu sekali.


Petua Dalaman 2:

  • Amek beberapa helai daun limau kasturi. Basuh and rebus dgn secawan air. Bila dah mendidih, amek air tu, tunggu sejuk then minum. Buat tiap2 ari.

Haa tu la, antara petua yang ada. Korang try la, selain rajin2 mandi jg kebersihan n pakai deodoran ye. Pas da komfem ketiak korang tu wangi, baru la boleh angkat tangan tinggi2 camni kan. hahaha

psst: kalau nak pape petua blh request. aku try cari petua yg seswaiii gitu..daa

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda. (^_^)